Üzleti probléma leírása

Az AD Plastik Tisza Kft.-nél nagyon sok üzemi dokumentáció papír alapon volt rögzítve, melyeket utólagosan Excel táblázatokba vezettek át. A gyártási programok nyomon követése nem online ment végbe, minden esetben manuális információ gyűjtés kellett az adott gyártási rendelés állapotának nyomon követéséhez. A lassú információ áramlás miatt a karbantartó személyzet nem kapott a meghibásodásokról időben értesítést, ami növelte az állásidőt, illetve az üzemi költségeket. Az adatok gyűjtése manuálisan, emberek által történt, mely esetben az adminisztrációs hiba esélye nagy, így a kapott eredmények tartalmazhattak elírást, emiatt nem valós adatot. A pontatlan dokumentum rögzítés eltérést okozhatott az időszakos riportokban, eltorzíthatta a KPI-ok valós alakulását.

Alapvető probléma volt továbbá a termelés finomtervezése, amely Excel táblázatokban történt. Ebből kifolyólag, csak a műszak végén történt összesítések után, vagyis akár 8 óra késéssel frissültek a gyártóberendezésekre és az operátorok leterheltségére, rendelkezésre állására, illetve a pontos raktárkészletre vonatkozó adatok, ezért nehéz volt a napi szintű terveket elkészíteni, illetve a váratlan hibákból adódó gépállások, a beesett ,,SOS” megrendelések miatti újratervezés tovább nehezítette a feladat elvégzését. Egy ilyen jellegű információhiány kihathat a termelési volumenre, valamint a termelési minőségre is, ami jelentős plusz költségeket eredményezhet.

Termék: MES Pharis– MES (Manufacturing Execution System) szoftver
Megoldás: teljes körű gyártástámogató, ütemező és monitorozó rendszer
Ügyfél: AD Plastik Tisza Kft.
Iparág: autóipar

A megoldás

  • Ügyfelünknél a MES Pharis, moduláris teljes körű gyártástámogató, ütemező és monitorozó szoftvert vezettük be, integrálva az ügyfél vállalatirányítási rendszerével, valós idejű kommunikációval a gyártóberendezésekkel.
  • A rendszer használatával az alapanyag, alkatrészek, szükséges szerszámok és a megfelelően képzett kollégák időben a kijelölt munkahelyen vannak, a félkész- és késztermékek a munkaállomásról időben elszállításra kerülnek.
  • A szoftver használatával lehetővé vált az Excel táblázatok, papíralapú dokumentáció kiváltása. Munkaállomások mellett lévő terminálokon a munkavállalók számára a lehető legérthetőbb formában rendelkezésre áll minden szükséges információ. Az adott munkafázishoz megjeleníthető az aktuális munkautasítás, ellenőrzési terv (CP) workflow jelleggel, csökkentve a hibázás lehetőségét.
  • Az érintőképernyős terminálokon az operátorok egyszerűen rögzíthetik a minőségügyi adatokat, az állásidők okát, vagy probléma esetén akár egy kattintással hívhatják az illetékes műszakvezetőt, karbantartót, aki a riasztást SMS formájában azonnal megkapja, így a lehető legrövidebb idő alatt tud reagálni és célirányosan megoldást találni a problémára.
  • A valós idejű üzemi adatok megtekinthetők akár számítógépen és az üzemterületre kihelyezett óriáskijelzőkön is, így a vezetőség rátekintve a kijelzőre egyből látja, hogy mi történik az üzemben, adott pillanatban mit és milyen hatékonysággal gyártanak.
  • Hamarosan a finomtervezést is teljes egészében a Pharis fogja végezni, tehermentesítve a tervezésért felelős kulcs munkavállalókat. A finomtervezés során a rendszer figyelembe veszi a gépek, alapanyagok, megfelelő szakképzettséggel rendelkező munkavállalók rendelkezésre állását, valamint alternatívákra is javaslatot tesz, illetve automatikusan újratervezi a gyártást.

Eredmények

  • A termelésről és az aktuális gépállapotokról valós idejű információkat kapnak a cég döntéshozói és dolgozói.
  • Az operátorok pontos utasításokat kapnak, így az emberi hibák száma jelentősen csökkent.
  • Az operátorok pontosan látják, hogy a normához képest éppen milyen a pillanatnyi teljesítményük, ennek a pszichológiai ráhatásnak eredményeként jobban odafigyelnek saját munkájuk minőségére, melynek hatására megnőtt a produktivitás.
  • A karbantartók, műszakvezetők munkája könnyebbé és hatékonyabbá vált. Az illetékesek azonnal látják a gépleállásokat, az alapvető hibaokokkal együtt, ezáltal gyorsabban és fókuszáltan tudnak reagálni.
  • Az elmentett hibaokok utólagos elemzése lehetővé teszi, hogy hosszú távon a leggyakoribb, legjellemzőbb hibaokokat kiküszöböljék. Ennek eredménye a kevesebb és rövidebb gépleállás, illetve a gyorsabb hibajavítás.

Az időben észrevett és eszkalált problémáknak köszönhetően ügyfelünk becslése alapján összesen évente akár 1095 üzemórával (ami 30 gép esetén egy óra kiesés/műszakból számított) tudja növelni a termelékenységét.

AD Plastik Tisza Kft.

Az AD Plastik Tisza Kft. Horvátország és Kelet-Európa egyik vezető vállalata az autó enteriőr és exteriőr autókomponensek fejlesztésében és gyártásában. A fő technológiájuk a fröccsöntés és extrúziós fúvás, de az összeszerelés is jelentős részét képezi a tevékenységüknek. A műanyag feldolgozásban szerzett tapasztalatuknak köszönhetően folyamatosan fejlesztik ismereteiket, képességeiket és együttműködésüket, hogy komplex szolgáltatást nyújthassanak vevőiknek a terméktervezésben való részvételtől kezdve a prototípus- és szerszámgyártáson át a késztermék gyártásáig és szállításáig. A teljes körű projekt menedzsment keretein belül készséggel állnak vevőik rendelkezésére új projektek kivitelezésében, beleértve a pénzügyi menedzsmentet is. Stratégiai partnereikkel és beszállítóikkal együttműködve olyan feladatok elvégzésében, amelyekhez nincs házon belül technológia, mint pl. szerszámgyártás, festés, krómozás és flokkolás.

Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet az S&T szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!

Scroll to Top