Blog

Tegye biztonságosabbá az autókat az Oracle Cloud Infrastructure és az Altair Radioss használatával!

A járműiparban a törésteszt elengedhetetlen része a biztonságnak, az új technológiáknak köszönhetően pedig az autók minden eddiginél biztonságosabbá váltak. A fizikai, tényleges törésteszt elég költséges megoldás, ezért a gyártók mérnöki szimulációs technológiákat használnak a terveik tökéletesítéséhez és a tesztek gyakoriságának minimalizálásához. Az Oracle Cloud Infrastructure segítségével az autógyártók több szimulációt tudnak lefuttatni és ezáltal biztonságosabbá tehetik az autókat.  

Altair szimulációs platform

Az Altair alapvetően a termékfejlesztés és a nagyteljesítményű számítástechnika (HPC) területén biztosít felhő megoldásokat. Viszont az Oracle Cloud Infrastructure-rel az Altair mérnöki szoftverkészlete lehetővé teszi a mérnök számára egy end-to-end tervezési és szimulációs folyamat létrehozását is. Az Altair RadiossTMa rendkívül gyors lefolyású eseményekről (például a járművek ütközése vagy a ballisztika) készít strukturális analízis szimulációt. Modellezi miként viselkednek a járművet alkotó anyagok az ütközés során, majd ebből olyan adatokat készít, amelyek segítik a mérnököket a jármű terveinek finomításában.

Oracle HPC megoldás

Az Oracle Cloud Infrastructure (OCI) lehetővé teszi több számítógép erőforrásainak összekapcsolását, közvetlenül felhasználható, távoli memória elérést (RDMA) biztosít, így a központi helyen tárolt információ minden, a hálózatba bekötött számítógép számára elérhető, felesleges adat és számítási redundancia nélkül. Emellett lehetőség van az önálló, egy kliens számára fenntartott, személyre szabottan optimalizálható fizikai szerverre is. Az Oracle Cloud Infrastructure most egyesíti HPC megoldását a nagy mennyiségű adatot minimális késéssel feldolgozó hálózati munkával, amely összesen akár a 20,736 magon is futhat. Az összekapcsolható számítógépek 36 maggal (amelyek két 3.7GHz Intel® Xeon® Gold 6154 processzorból adódnak), 384 GB RAM-mal és 6.4 TB NVME helyi tárhellyel rendelkeznek.

„Annak köszönhetően, hogy az OCI közösen dolgozott az Intellel az Intel Xeon Gold 6154 processzorok telepítésén, lehetőséget adott számára, hogy kihasználja az Intel Xeon skálázható processzorokban rejlő hatalmas teljesítményi előnyöket, felgyorsíthassa a HPC munkaegységek teljesítményét (például tudományos szimulációk az új AVX-512 instrukciókat követve).” – mondta Jeff Wittich, az Intel Cloud Service Providers csoport senior igazgatója.

Az Oracle a Mellanox technológiáját használja az RDMA lehetővé tételéhez az Ethernet hálózaton (RoCE v2) keresztül. A virtuális gépekkel (VM) szemben a fizikai szerverek következetesebb eredményeket nyújtanak, melyek összehasonlíthatóak a telephelyi számítógépes infrastruktúrával. Az Oracle Cloud Infrastructure segítségével nem kell a virtuális HPC hálózat mellett lehorgonyoznia.

„Itt az ideje, hogy a felhő alapú infrastruktúrával dolgozó mérnökök érdeklődést mutassanak az RDMA alapú hálózatok irányába annak érdekében, hogy javítani tudják a teljesítményüket a számítások, a memória, illetve a tárolás területén.” – mondta Motti Beck, a Mellanox vállalati piacfejlesztési részlegének senior igazgatója. „A Mellanox RoCE v2 megoldásainak telepítésével az Oracle olcsóbban teljesítheti a Szolgáltatási Szint Szerződésben (SLA) foglalt kitűzéseit, valamint meg tud felelni a kihívást jelentő Cloud teljesítményeknek és a hatékonysági mércéknek.”

Radioss teljesítménye HPC megoldásokkal

Az Oracle Cloud Infrastructure gyors Intel Xeon Gold processzorokat és MPI szoftvereket kínál a 10 millió elemből álló Radioss modell elindításához és futtatásához. A Mellanox ConnectX-5 NICs-re épülő „cluster networking” biztosítja, hogy a modell egy akár 500 magból álló hálózaton is több mint 100%-osan teljesítsen.

A következő ábrák bemutatják a szimuláció alapbeállítását és eredményeit. Egy szabványos frontális ütközésteszt látható, ami a járművek töréstűrő és biztonsági adottságainak vizsgálatához szükséges.  A számítás során egy 50 km/h sebességgel haladó jármű merev falba ütközése során fellépő alakváltozások és egyéb szimulációs paraméterek kerülnek meghatározásra.

Radioss modell alapbeállítása frontális ütközésteszthez

A jármű frontális ütközés szimulációjának következtében fellépő alakváltozása

Radioss skálázott teljesítménye 1-15 csomópont esetén, az eltelt idő és a csomópontok száma szerint

A csomópontok számának növekedésével bekövetkező időcsökkenés eléri a telephelyeken található számítógéphálózatok teljesítményét.

„Rendkívül elégedettek vagyunk a Radioss Oracle Cloud Infrastructure-hoz kapcsolódó teljesítményével.” – mondta Piush Patel az Altair HPC, Felhő és Adatelemzési partnerkapcsolati részlegének alelnöke. „A mérnök ügyfelek világszerte kihasználhatják az OCI előnyeit, ezáltal remek skálázhatóságot és jelentős számítási teljesítmény növekedést érhetnek el.”

Az Oracle Cloud Infrastructure képes versenybe szállni a telephelyi HPC hálózati munkával mind az árak, mind a teljesítmény területén. A számítási erőforrásokat percek alatt elérhetik a mérnökök, lecsökkentve ezzel a termékek piacra kerülési idejét. Iratkozzon fel 24 óra ingyenes használatra a 208 magos hálózati munkára, vagy tudjon meg többet az Oracle Cloud Infrastructure HPC megoldásairól! Többet szeretne tudni arról, hogyan győzi le a versenytársait a Oracle Cloud Infrastructure? Kövesse Twitteren! #LetsProveIt

Az eredeti cikket elolvashatja itt.

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

Nyírő Ferenc Nyírő Ferenc • 1989-ben végzett a BME Közlekedésmérnöki Karán okleveles gépészmérnökként. 3 éves ipari mérnöki gyakorlat után csatlakozott jelenlegi munkahelyéhez. Kulcs szerepet játszott a korszerű 3D-s CAD/CAM technológiák elterjesztésében Magyarországon a Pro/ENGINEER rendszer – a mai nevén Creo – bevezetésével. 2010-ben a vezetésével az S&T Consulting elindította az ország legnagyobb CAD/CAM oktatási programját CreoStart néven.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.