A Normbenz Magyarország Kft.-t 2003-ban alapították Budapesten, a társaság 2014-től üzemelteti a Lukoil magyarországi és szlovákiai töltőállomásait, amelyekből összesen 93 van. A Lukoil-kutaké a hazai üzemanyag-kiskereskedelmi piac 6-7 százaléka, ezzel a Normbenz a negyedik legnagyobb forgalmazó a MOL, a SHELL és az OMV mögött. A 650 főt foglalkoztató vállalat konszolidált éves árbevétele hozzávetőlegesen 100 milliárd forint.

Üzleti probléma leírása

A Normbenz Kft. átvette a Lukoiltól annak magyarországi és szlovákiai benzinkútjait, amelyek addig egy közös, régi SAP- rendszerben működtek. A Normbenz a korábbi vállalat- irányítási rendszernél hatékonyabb megoldást keresett.

A Lukoil korábban az összes kelet-európai érdekeltségét egy közös SAP-rendszerben tartotta, az új tulajdonos Normbenz viszont a mai igényeknek jobban megfelelő rendszert kere- sett, valamint a vállalatnak fontos volt, hogy a bevezetésre kerülő alkalmazás is SAP-technológián alapuljon.

Linamar_Logo

Termék: SAP S/4 HANA, Cisco UCS szerver
Megoldás: Cisco UCS szerver és hálózati architektúra alapokon futó új SAP S/4HANA bevezetése
Ügyfél: Normbenz Kft.
Iparág: kereskedelem

A megoldás

A megoldást a Cisco UCS szerver és hálózati architektúra alapokon futó új SAP S/4HANA jelentette, amely gyorsan implementálható, felhasználóbarát, könnyen kezelhető, webes és mobil platformon is működik, így gyorsítva az adatfeldolgozást, elemzést és ezáltal a döntéshozatalt. Az SAP AG kiemelt támogatást is ígért a projektre, amelynek további különlegessége, hogy a Normbenz szerződéssel az S&T elsőként vezette be Magyarországon az S/4HANA rendszert szolgáltatásként.

Az S&T által alkalmazott és az SAP által minősített Cisco UCS szerver és hálózati architektúra használatával jelentősen csökkenthetők az informatikai infrastruktúra költségei. A Cisco UCS rendszerét kifejezetten az informatikai innovációk és az üzleti folyamatok támogatására fejlesztették. Segítsé- gével nagymértékben csökkenthető a leállások gyakorisága és ideje is, ezen kívül a rendszer egyszerű, automatizálható üzemeltetése több időt biztosít az üzletmenethez kapcsolódó egyéb folyamatokhoz. A Cisco alapokra épülő költségha- tékony, skálázható, és rugalmas rendszer le tudja követni az üzleti változásokat és rendkívül gyors valós idejű adatelem- zést és adattárház-szolgáltatásokat nyújt.

A reimplementáció jellegű projekt során integrált pénzügyi (régebben: FI,AM,CO,PS) és integrált logisztikai (korábban MM,SD) továbbá az IS-Oil modul bevezetésére került sor. A projekt eddigi költsége 150 millió forint (hardver, licenc, bevezetés, üzemeltetés), a rendszer jelenleg 65 felhasználót és 94 helyszínen működő pénztárgép interfészt szolgál ki. A szolgáltatás ügyfélre szabása és az éles üzemű használat elindítása rekord gyors volt, mindössze négy hónapot vett igénybe.

Alapvetően SAP-szkeptikus voltam – ez mostanra megváltozott
Porcsalmy Imre
– Informatikai vezető Normbenz

A bevezetéshez kapcsolódó hardverköltségek igen kedvezőek voltak, mivel ezeket a Normbenz a kivitelező S&T-től havidíjas szolgáltatás fejében bérli, valamint az üzemeltetést is az S&T biztosítja külső partnerként.

A legnagyobb kihívások a rendszert bevezető S&T számára a nagyon gyors bevezetési határidő, a régi Lukoil rendszer nehézkés elérése, valamint a megfelelő hardver megtalálása és minőségi működtetése voltak.

Eredmények

Az új megoldás innovatívnak és felhasználóbarátnak bizonyult, ami a webes kezelőfelületének is tulajdonítható. A rendszer mobil eszközökön is optimálisan fut, gyorsítva ezzel a döntéshozatalt. Emellett a használata egyszerűbb, kevesebb kattintással és lényegesen gyorsabban futtathatók le a különféle riportok, mint az SAP R/3-ban.

A további előnyök közé sorolható még, hogy a rendszer igen költséghatékony, karbantartása egyszerűbb, az új funkciókat a korábbiaknál könnyebben lehet hozzáfejleszteni. Felgyor- sulhatnak a riportolási folyamatok, így az S/4-nél nincs szükség külön üzleti intelligencia alkalmazásra (BI) sem. A régi rendszer 1500 nem szabványos riportot kezelt, az újbanjelenleg mindössze 15-re van szükség. A rendszer jóval kevesebb adatbázis táblát is használ, ami régebben 30-40 táblába fért bele, ahhoz most mindössze egyre van szükség.

A Normbenz pozitívan értékelte az ajánlatban azt is, hogy a projekt keretében komplett szolgáltatást kap az S&T-től, ami befektetés-kímélő, mert nem kell saját infrastruktúrát kiépítenie és azt üzemeltetnie. Az S&T végfelhasználói ügyfélszolgálata 7/24 órában működik, 55 tanácsadóból álló szakértői bázisa jártas a folyamatok optimalizációjában. A cég dedikált tanácsadót is bocsát az ügyfél rendelkezésére, aki átlátja annak üzleti működését.

Projekt számokban

  • A bevezetés költsége: 150 millió forint (hardver, licenc, bevezetés, üzemeltetés)
  • Felhasználók száma: 65
  • Felhasználói interfészek száma: 95
  • Bevezetés időtartama: 4 hónap
  • S&T végfelhasználói ügyfélszolgálata: 7/24 órában
  • S&T szakértők: 55 tanácsadóból álló szakértői bázisa +egy fő dedikált szakértő

Tudja meg Önnek mikor érdemes SAP S/4HANA-ra váltani.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top