Az üzleti és a humán erőforrásokkal foglalkozó vezetők most mindenhol a világszerte terjedő koronavírus okozta helyzet megoldására alkalmas vészhelyzeti tervek készítésére koncentrálnak. Ennek a folyamatnak része, hogy újragondolják a távoli munkavégzéshez kapcsolódó szabályozásaikat, azok kezelését és a munkavállalókhoz való eljuttatását. Az irodai munkát végzők a távoli munkavégzés támogatásában támaszkodhatnak a már meglévő, az üzleti életben használt alkalmazásokra és web konferenciás eszközökre. Az ipari vállalatok ellenben egészen más kihívásokkal néznek szembe amikor arról van szó, hogy az üzemi dolgozók biztonságát is biztosítaniuk kell és a vásárlók szükségleteinek is meg kell feleljenek.

Felmerül tehát a kérdés: hogyan fogják biztosítani a gyárakban és a terepen dolgozó munkásaik jóllétét anélkül, hogy a működésükben nagy visszaesés következne be, addig amíg az egészségügyben dolgozók világszerte megpróbálják megfékezni a vírust?

A szaktudás megosztása a kiterjesztett valóság segítségével

A távmunkához kapcsolódó kihívásokra a távoli segítségnyújtó megoldások adják meg a választ egy „azt látod, amit én látok” kiterjesztett valóság élmény formájában. Ennek az élménynek a felhasználásával az ipari vállalatok kiváló minőségű szakmai útmutatót tudnak biztosítani a távoli helyszínen tartózkodó dolgozók és vásárlók számára – anélkül, hogy valakit ténylegesen oda kellene küldeni a helyszínre. A kiterjesztett valóságot használó távoli segítségnyújtás sokkal hatásosabb, mint egy sima telekonferencia. Mégpedig azért, mert a dolgozók rendkívül egyszerűen készíthetnek magyarázatokat a környezetüket megjelenítő, a másik féllel megosztott képernyőre, így a helyszínen lévő fél eredményesen és hatékonyan el tudja végezni a javításokat, karbantartásokat a gépeken, hiszen valós idejű szakértelmet és betekintést biztosítunk számukra az elvégzendő feladathoz.

A távoli munkavégzésnek és a fennálló karanténnak fényében nagyon fontos, hogy minél több dolgozónak legyen hozzáférése az üzlet folytonosságát biztosító információkhoz és folyamatokhoz. Ennek egyik aspektusa, hogy az üzemben dolgozó kollégák a kiterjesztett valóságon alapuló távoli segítségnyújtásban rejlő lehetőségeket kihasználásával egyértelmű és kézzelfogható útmutatást kérhetnek és kaphatnak a helyileg máshol tartózkodó szakértőktől, így el tudják kerülni az állóidők megnövekedését. A vásárlókat támogató helyzetekben pedig a szakértőknek lehetősége van végigvezetni a vásárlókat az önkiszolgálási folyamatokon, pont úgy, mintha ott állnának mellettük. Mindkét esetben a szakértők évek gyakorlati tapasztalatait oszthatják meg a távoli helyszíneken lévő emberekkel egy rendkívül egyszerű és érthető módon.

Igény szerinti dolgozói képzés

Az utazási korlátozások és az egészséggel kapcsolatos szabályozások életbelépésével valószínűleg sok ipari vállalat kényszerül majd új vagy részmunkaidős dolgozókat felvételére annak érdekében, hogy fenn tudják tartani a működésüket. Ezen vállalatok számára a kiterjesztett valóságon alapuló képzések és munkautasítások használata jelentősen meg tudja könnyíteni az új munkaerő képzését, mentorálását azáltal, hogy a szervezeti tudást egy tapasztalaton alapuló, igény szerint elérhető és kontextusba helyezhető tanulási élménnyé változtatja.

A kiterjesztett valóság amellett, hogy rendkívül hasznos eszköz az új alkalmazottak számára a munka megértésének megkönnyítésében, a pontos munka elvégzésében, a magabiztosság és a biztonságérzet növelésében, a szakértőknek is nagy előnyére válik. Segíti őket a tudásuk rögzítésében és megosztásában anélkül, hogy bárhova el kellene utazniuk azért, hogy oktatást tartsanak vagy támogatást nyújtsanak a vásárlónak. Ennek a funkciónak használatával a szakértők olyan tartalmakat hozhatnak létre, amelyeket aztán könnyedén átadhatnak a kollégáiknak vagy a vásárlóknak bárhol legyenek is a világban.

A dolgozók védelmének és a vállalat működésének biztosítása

Az ipari vállalatok egyedülálló kihívással néznek szembe annak kapcsán, hogy miként kellene felkészülniük a COVID-19 okozta helyzetre. Azonban függetlenül attól, hogy azért fektet be a kiterjesztett valóságba, mert egy hirtelen egészségügyi helyzetet szeretne megoldani vagy akár egy hosszú-távú távoli munkavégzési stratégia részeként, mindenképp meg kell fontolnia, hogy az eszközt miként tudja beépíteni a dolgozóinak a mindennapjaiba. Az mindenesetre biztos, hogy a kiterjesztett valóság (AR) korszakalkotó megoldás, amelyet a dolgozók és a vásárlók is egyszerűen tudnak használni és jelentősen megkönnyíti az üzlethez kapcsolódó tudás, illetve tapasztalat megosztását. De ennél is fontosabb, hogy a hatékony és eredményes távmunka lehetővé tétele segítheti a vállalkozását az utazási korlátozások legyőzésében, ezzel megvédve az üzemi dolgozóinak egészségét.

Többet szeretne tudni a kiterjesztett valóság megoldásról? Látogasson el a Vuforia termékoldalunkra!

Az eredeti cikket elolvashatja itt.

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top